Zakup samochodu używanego to nierzadko wyzwanie dla wielu z nas. Żeby trafić na idealny model, potrzeba sporego wysiłku. Znalezienie wymarzonego egzemplarza nie zawsze kończy się z sukcesem, mianowicie ukryte wady mogą eliminować auto i sprawić, że zakup będzie kompletnie nieopłacalny. Co należy wiedzieć kupując samochody używane?
Dokładnie przeglądaj ogłoszenia
Każdy sprzedawca, który sprzedaje swój samochód, nie ważne czy jest to zwykła osoba, czy też zawodowy handlarz, chce to zrobić szybko i z korzyścią dla siebie. Taka osoba w swoim ogłoszeniu musi wspomnieć o zaletach auta, natomiast jego wady pominie, bądź umieści w miejscu niewidocznym.Dla przykładu w większości ogłoszeń da się zauważyć, że tych cech i elementów pozytywnych jest dużo więcej w stosunku do tych negatywnych. Dotyczy to w większości samochodów powyżej 10 lat.
Zwróć uwagę na lakier i stan nadwozia
Bardzo ważnym elementem podczas przeprowadzenia oględzin samochodu jest miernik lakieru. Nie korzystamy z niego na samym początku obserwacji, bo to może wypłoszyć sprzedawcę. W pierwszej kolejności sprawdzamy stan lakieru oraz spasowanie blach samodzielnie. Należy zwrócić szczególną uwagę czy nie ma na karoserii dużych odprysków, widocznej szpachli, korozji oraz nałożonej nowej warstwy lakieru bezpośrednio na stary. Więcej o autach używanych: www.autauzywane.com.pl
Stan elementów wewnątrz samochodu
Kierownica i gałka zmiany biegów to główne elementy, które są swego rodzaju zwierciadłem przebiegu auta.To z tymi elementami mamy bezpośredni kontakt i to są one narażone na największe zużycie. Kupując auto z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów lub większym, oba elementy będą wyraźnie zużyte, okładziny będą gładkie, najczęściej popękane. Skórzane obicia wskazują na wyraźne ślady zużycia. Jeśli obie części wyglądają wyjątkowo dobrze i świeżo, sugeruje to na o wiele większy przebieg niż ten, który podaje sprzedawca. Dodatkowo zużyte fotele oraz front pedałów może wskazywać na szacunkowy przebieg auta
W Polsce bardzo często kierujemy się opinią, że nie warto kupować auta z przebiegiem powyżej 200 tysięcy kilometrów, bo to złom. O wiele lepiej jest kupić auto z mniejszym przebiegiem, bo wygląda “na nowe”. Tak naprawdę jest wiele czynników, które mogą wpływać na jakość i stan techniczny samochodu używanego.
Najnowsze komentarze